söndag 23 januari 2011

Härnösand -> Kalix: enkel resa.


Nu är det som ganska nära tills det att flyttlasset kravlar sig de långa 60 milen uppåt landet. Har tre pass kvar att jobba i Kramfors och en vecka kvar som boende i Härnösand - Västernorrland. Om en vecka blir jag Kalixbo - Norrbottenbo. Nu när jag ser det jag själv skriver så är en vecka ingenting. Jättekort. Panglite.


Oj.


Jag är ganska nervös tror jag. Nervös över att flytta så långt bort, det känns så definitivt. Och nervös att börja nytt jobb med nya intryck och nya kollegor och nya rutiner. Och nervös att ha alla mina finaste så långt bort. Sandra, Sofie, Jenny, Systeryster. Den fina klump av människor som ändå är den där kärnan som alltid funnits, om än bara 5 mil bort.


Men det ska inte kännas nån skillnad på hur ofta vi ses. Jag ska vara duktig att komma hem och hälsa på, och ni ska vara duktiga att hälsa på i norraste norr!


Ni andra som redan är långt borta får vara min inspiration till att hela världen inte rämnar för att man följer sitt hjärta. :) (Klara, Johanna, Emma, Vicci ...)


, nu blir jag för blödig när jag sitter och tänker på er. :)


Steg 1: Packat i kartonger - klart.

Steg 2: Jobba klart 3 pass.

Inga kommentarer: