onsdag 29 september 2010

I väntan på mitt vatten...


Har precis blivit fadder i Plan. Så många gånger jag har tänkt att man borde bli fadder - och så har man istället unnat sig en hyrfilm, en godispåse och suttit och svullat framför en lättspydd romkom med Ben Stiller från 03. Det krävs ju så lite pengar och tid för att göra det lilla, lilla egentligen. Och mer skulle man kunna göra om man hade stake också. Men vi börjar såhär. Det är ju inte att gå bakåt iallafall. Nu är det mitt sista pass innan en två veckor lång semester. Ska bli skönt. Ska tigga till mig en kram eller två av A också. Han slipper liksom inte undan det.
Så nu:
Jag sitter och väntar på att vattnet ska fungera igen. Och i brist på annat, varför inte leka lite?
Ta en bok, och svara på frågorna med att slå upp en sida på måfå och peka på en mening. Svara med meningen. Fuska inte, även om det blir jättekonstigt.


1. Hur mår du?
- När Teresa ringde till honom på lördag kväll var han fromm som ett lamm.


2. Hur ser världen dig?
- Alla vill skada mig. (Hahaha...neeejjeee!!?)


3. Hur ser du på världen?
- Med lite träning tror jag att det kan bli tiktigt bra.


4. Vem var du i ditt förra liv?
- En av dem var Karl-Axel, dokumentärfotografen.


5. Vem kommer du vara i nästa liv?
- Tora Larsson faktiskt, men utan det bagage som följde med på köpet.

6. Vad tycker dina vänner om dig?
- Huvuden vändes efter henne när hon klev på bussen.


7. Har du nån hemlighet?
- Ingen av de övriga hade tänkt på dem själva som en grupp där någon kunde ha körkort, men när det nu visade sig att det var så spred sig en upprymdhet sprungen ur frihetskänsla.

8. Kommer du lyckas i livet?
- Det knastrade svagt i nacken och plötsligt visste han vad han ville.


9. Hur ser din framtid ut?
- Jag tyckte att det var rätt häftigt när vi var tillsammans nere i källaren.

10. Hur var din barndom?
- Ett par som höll med henne vågade krypa fram och ge försiktigt stöd, men majoriteten hånade henne.

11. Är du lycklig?
- Den handlade om saker som till vardags hade fast form och som man behövde göra mos av om man ville leva.


12. Vilket blir ditt framtida yrke?
- Han funderade.

13. Vad kommer det sista du säger bli?
- Jag kommer bli väldigt arg om du hittar på nåt.
Blaeh. Det var ganska tråkigt. Men nu är klockan över 16 och mitt vatten borde vara på gång.

1 kommentar:

sonja sa...

haha, jag tyckte ju att det var kul.