tisdag 28 september 2010

All my bags are packed - I'm ready to go.


Nu äre inte så många dagar alls tills jag och A flyger nerövers och hamnar på Kreta. På fredagtidigmorgon lyfter planet och på torsdagkväll åker vi till Arlandet. Två hela veckor utan uniform, dräger och bilköreri. Även om jag tycker att jag har ett roligt jobb, så ska det bli skönt att ha lite ledigt ifrån det ändå...

Däremot så är min reskollega inte alls lika på som jag är. Ser inte ens fram emot att åka. Och det är ju trist. Lite trist för mig som ska försöka vara peppande sällskapet, men mest trist för den som inte är så sugen. Men men. Alla kan inte tycka lika bra om saker. Såäre. Men jag ser fram emot det göramycket. Sol och bad och strand och drinkar. Jag får väl njuta och trivas för oss båda. Är väl ändå en kompromissbar lösning på nåt vis...Jag ska vara så äckligt positiv och pepp och glad att man måste bli det också bara för att jag ska dämpa mig lite. :)

Har varit på apoteket idag och inhandlat (nu skulle min mor gråta en tår av stolthet) förebyggande grejer som typ resorb, omeprazol, nässpray, halstabletter, plåster, värktabletter you name it. Blir man påhoppad av nån åkomma så är jag beredd att kämpa emot med näbbar och klor...och tabletter...

Sedan är det ju alltid det här med att packa. Man vill ju ha med allt möjligt "utifallatt". Och när man kommer hem igen så har man använt underkläder, badkläder och kanske en kjol och en tisha. Men lär man sig? Njaeee. Väskan växer i takt med ogräset.

A ja. Jag måste landa åter i jobbvärlden. Har två pass kvar. Kväll och kväll. Så jag kanske bör äta mig nåt just i detta nuet och börja tänka på att bege mig till Kramfors inom en inte alltför avlägsen framtid.

Roger över och Roger gick på jobbet.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag är super peppad att åka så lämna A hemma och ta med mig istället! ;)