söndag 15 augusti 2010

Syster, sjuk, jobb och drakborgen.


Min syster och hennes finfina lilla dotter Lilah har varit i Svedala och tillbringat tid med familjen. Här i veckan var de hos mig och vi myste till det med ett restaurangbesök och ett drakborgenbesök. En massa glada ungar som leker i världens största lektorn. Och en massa trötta föräldrar som sitter i fåniga kanin-strumpor som de har måst köpa vid entrén som sitter och läser en sönderbläddrad HäntExtra från juni 07. Jag var lektant för dagen. Det var inga problem. Upp i tornet i mina nyinköpta röd/gul/grön-randiga sockar, krypandes på knä och skjuts ner i en slags rutschkana. Med en Lilah som i förtjusning ropar innan vi kommit ner för hela kanan: "Hey, I have an Idea...let's do the slide again!" Och auntie Therese gör the slide, again. And again. And.... Allt för underbara lilla Lilah. Och för min syster.


Jobbade halvnatt, egentligen, samma dygn. Började 17. Skulle sluta 03. Slutade 07. Hade lite krassel i halsen på morgonen när jag var på väg hem. Vaknade med feber och såndärnt förkylningsblaj.


Har legat i soffan och glott i två dagar och två nätter nu. Ska göra det imorrn också, på min fridag. Tänkte att jag ska bli frisk till på tisdag. Japp.


Nu är det dags att åter horisontallägga mig. Lyckas att bli andfådd av att sitta upp är ju också nån slags merit?


Inga kommentarer: