söndag 25 oktober 2009

Söndag.

Okej, nu är det söndag igen. Veckorna bara dånar förbi och man hinner inte riktigt ikapp. Vädret är klapptråkigt och tv:n bjuder inte på något som kittlar intresset. Vintertid - igen. Snart är det jul och poff så är man 40 och sitter i en sleten kåk och tre snoriga ungar och undrar vad fan det var som hände...

Nej, man ska inte vara så cynisk. Livet är helt okej när man tänker efter. Jag är snart färdigutbildad, har fått en anställning och det senaste tillskottet till livets kryddning är att jag och Sandra drar till Egypten en vecka innan jag börjar jobba. Riktigt, riktigt nice.

Som många vet har jag en växande flygrädsla, och den ska jag bota genom att helt enkelt face the fear och sätta mig på ett plan. Det här har liksom kommit upp från ingenstans och jag vet att rädslan är helt orationell, och därför ska jag helt enkelt bara göra det.

Nog om det. Lämnar av med en lista på saker som stör mig:

1. Sladdar som ligger och syns och är fula och ivägen.
2. När man råkar peta sig själv i ögat/biter sig i tungan/kinden/läppen. Man har ingen annan att vara arg på än sig själv.
3. Dukar som ligger ojämnt fördelat över bord och tavlor som hänger lite, lite, lite snett på väggen.
4. Särskrivningar och hybridstycken.
5. Löklukt.

2 kommentarer:

Emma sa...

haha sjukt störande alltså, särskilt det här med bitningen i läppen! Åh vad härligt med Egypten :D GÖTT!

Jenka sa...

Det var dedär med att det passar dig att vara grinig va? ;)
Jag vill också till egypten!!!
Kramarna!