måndag 2 november 2009

Mätt och lite smått kissnödig.

Har precis käkat kycklingfilé och potatisgratäng. Mycket nöjd mage efter detta.

Har haft en svinskön helg hemma, men halloweenigheter och trevligheter! Jag älskar att klä ut mig! That's the shizzle. Tänkte, innan jag måste springa iväg och tömma lillblåsan, dela med mig av fem saker som lyser upp vardagen:

1. Bio - att gå på bio en vardagskväll höjer verkligen dagens kvalitet några snäpp.
2. God mat - att lyxa till det med finkäk såhär en måndag, känns riktigt bra.
3. Lite hemma-spa - Lägga en ansiktsmask, färga håret, ta ett skumbad eller skämma bort sig på annat liknande sätt bringar lite glamour mellan tv4-nyheterna och räkningsbetalandet.
4. Handla nåt fint - blir man lite gladare av.
5. Få snigelpost - alltid lika uppskattat med tyvärr nästan helt bortglömt.


Jag ska börja skriva mer brev - riktiga brev. Det kanske dimper ner nåt när du minst anar?

Inga kommentarer: