torsdag 26 februari 2009

First and fraemst.

Grattis på Sandra, på hennes 23-årsdag! :) WUHU!

Andrafrämst:
Jag börjar klockan 13. Innan dess hade jag tänkt mig att hinna läsa, dammsuga och fräscha upp mig inför dagens aktiviteter. Två timmars föreläsning om gränsdragningen mellan misstänkt och skälig misstänkt när det gäller narkotikabrotten. Efter det har vi självskydd i två timmar, med en annan klass. Blir väl en lagom skoldag känner jag spontant sådär. Just nu kan man säga att jag är i ett mittimellan två stadium: läsandet och uppfräschandet. Ska se till att få iordning på det där.

Tv-utbudet tilltalar mig inte riktigt sådär som man egentligen skulle vilja på en trött morgon med nyvaketrufs i håret och grums i ögonen. Reklam med inhyrda, falskplirande skådespelare (som aldrig kommer få något annat arbete efter) där de skrattande försöker locka mig med diverse matlagningsverktyg och dammsugare som kommer att göra mitt liv så mycket enklare. En man som ser ut som fabror Melker som diksuterar penningpolitiken i en grå kostym och för små glasögon. "Hur man gör mynt" - på Discovery. En förmodligen antidepressivpillerknaprande barnprogramledare med hockeyfrisyr som visar teckningar upp-och-ner på barnkanalen.

Night Rider.

Det är hög tid för mig att ta tag i dagen. Duscha, plugga, äta, gå till skolan, komma hem, plugga. Tenta imorgon. Självklart. Det var ju nästan 10 dagar sedan senaste tentan.

Imorgon får jag däremot komma hem till Sundsvall. Jag stannar i en vecka. Mycket välkommet!

Inga kommentarer: