onsdag 21 januari 2009

SoL

Socialtjänstlagen. Yes, vilket go. Hade föreläsning på den, lagen om vård av unga m.m. Det börjar arta sig nu. Börja komma en massa intressanta saker framöver. Vi ska gå på studiebesök som handlar om antingen missbrukarvård, ungdomsbrottslighet eller psykiskt störda. Kommer att bli jäkligt intressant, bara vi kommer överens i gruppen om var vi vill gå.

Jag klarade av tentan på Ordning&Trygghet 2 också. Vilken pärs! Vad glad jag är. Besviken på mig själv bara. Skulle kunna göra bättre ifrån mig. Plugga är ju det jag varit bäst på. Och när jag till och med flackar på det området....då har jag snart inget kvar jag kan stoltsera med att jag kan!? Men om man inte orkar då? Om man känner att man snart knäcks? Det är en balansgång som måste gås, vare sig man vill eller inte.

Jag vill lägga över allt ansvar på Thomas. Kan han inte bara bli rockstjärna nån gång så kan jag bara sitta och vara bortskämd hemmafru? Jag trodde det var dealen?

Therese - tänk efter nu. Du vill ju det här, och du måste bara kämpa ett tag till. Håll ut!
- Tack, jag ska göra mitt bästa.

1 kommentar:

Carolinè sa...

Du kommer klara detta med glans gumman om inte annat så kan jag polera upp dej :)