onsdag 3 december 2008

You're a big boy now.

Som nämnt tidigare hade vi en föreläsning på hatbrott. En sån där skön fyratimmars. Riktikt intressant, och det har jag alltid tyckt. En kille från SÄPO berättade lite om Vit makt-miljön kontra den Autonoma miljön. Och vad säger man? Det är synd om båda sidor, de är så rackarns arga.

Jag ska passa mig för vad jag skriver om med tanke på mitt yrkesval, så jag låter mina åsikter segla runt hemma istället inte mitt i internetland.

Var ute på en långprommis med Selma idag, och jag var en surmulen tjej när jag anlände hemma i farstun. Jag inhandlade lite basvaror som mjölk och annat nödvändigtIca Ålidhem. Dessvärre gick påsens ena handtag sönder så jag var tvungen att bunta ihop hantagen och bära påsen som lågstadiebarn bär sina gympapåsar de sytt ihop i tvåan. Nu nådde min halsduk mig upp över näsan och min mössa ner över näsan. Med andra ord hade jag skapligt skymd sikt.

Intelligent som jag är passade jag på att gå förbi OKQ8 för att hämta ut kanske världens största paket innehållandes böcker.

Så nu hade jag ett 99 kg tungt paket under armen som jag samtidigt försökte hålla en kopplad och alldeles för glad hund i. Och i den andra hade jag, mycket riktigt, fortfarande mitt dagisgrepp om den trasiga påsen innehållandes tjugotre liter mjölk, tre tunnor med saft och tretusen clementiner. Och otrolig skymd sikt.

Nåväl. Jag är hemma och allt är ställt till det normala igen. Jag ska läsa tre kapitel ur avancerad förhörsteknik, redigera bilder åt Jenka och äta tonfisklåda.

4 kommentarer:

Linn sa...

Du skulle kanske köpt en ny påse på OKQ8 också :P

Anonym sa...

Jag övervägde det noga och väl. Men då hade jag redan gått så länge med den trasiga påsen så det var helt enkelt inte värt det. Dessutom hade det inte blivit en lika rolig histora. Vad gör man inte för underhållning liksom? ;)

Linn sa...

Allt för "konsten" :D

Anonym sa...

Precis! :)