lördag 13 december 2008

Lusse lusse.

Lucia.

Det som är många tjejers pina. Att bli röstad på - eller inte.

Jag är ganska glad. Jag blev framröstad som lucia i högstadiet, i nian. Dels för att jag för min egen del växte i självförtroende rejält mycket, som alla behöver när man är femton och osäker och rädd. Nu tänker inte jag sitta och skryta över att jag var lucia, utan att det inte var den blonda Ebba von Sydow-kopian som blev lucia. Det blev faktiskt hårdrocksbrunetten som spelade elgitarr och som faktiskt deltog på idrottslektionen ÄVEN om hon hade mens. Inte någon av de som hellre valde att sitta på "rökbänken" och diskutera vem som är snyggast i Timrå IK eller kontrollera om stringen verkligen syntes över den vita jeanskanten.

Känns skönt att utseende kanske inte är allt? Kanske, kanske kan man rösta med hjärtat även när man går i högstadiet?

Nu blir det andra helgen i rad jag och Thomas "frivilligt" (sjuka&fattiga) väljer att stanna hemma och vara nyktra. Vi ska äta ostkrokar och titta på Ensam hemma ikväll.

Blir en bra lördag.

Inga kommentarer: