torsdag 11 december 2008

Innan jag vaknar.

Jag måste skriva ner drömmarna jag hade inatt. För en gångs skull kommer jag ihåg dem ganska bra.

1. Någon gång mellan 23.00-04.00
Jag och Staffan var på en fest på en camping. Vi cyklade dit, vill jag minnas. På festen försvinner Staffan iväg och jag får ett sms av honom som lyder "Jag får inte umgås med dig längre.". Jag blir arg och sårad (just sms-delen har dock faktiskt hänt i verkligheten) och cyklar iväg med min cykel. Staffan kommer efter på sin cykel. Han skriker och ropar och visslar och vill att jag ska stanna, men det gör jag inte. Till slut så måste jag stanna för jag kommer till en parkering som är inringad med något slags träplankor. Då bromsar Staffan med cykeln så att en massa grus virvlar upp på mig, och jag blir ännu mer arg. Då berättar Staffan att anledningen till att han inte kan umgås med mig är att han han träffat en tjej som heter Lisa, som inte gillar andra tjejer särskilt mycket. Lisa-tjejen kommer framhoppandes ur en husvagn som står parkerad på parkeringen och den här Lisa är (i verkligheten även) en tjej som går i min klass. Då säger jag till Staffan att han borde fatta att jag drömmer alltihop. Han känner ju inte Lisa och har förmodligen aldrig träffat Lisa i hela sitt liv. Både jag och Staffan skrattar åt att han borde ha förstått alltihopa, att det bara var min dröm.

Vaknar här för att smita upp och kissa.

Nr. 2 Får jag försöka komma ihåg tills senare ikväll. Nu måste jag åka till skolan. (update): Tillbaks från skolan. Denna dröm utspelar sig i min hjärna någon gång mellan 04.00 och 06.oo
Jag är i tioårsåldern. Min syster är runt 20, likaså hennes kompis Annlo som hon kallas (Annlouise). De har bestämt sig för att råna ett par som bor på Nackstavägen 54A (där jag bodde tidigare, och där Sandra bor nu). Så de lurar med mig som lockbyte för det här gamla paret som bor i lägenheten. Min syster Jennie drar på sig en rånarluva och springer in i lägenheten och slår tanten som bor där i huvudet med en pistol. Sedan sliter hon upp kylskåpet i köket och äter en tekaka med rostbiff. Efter det är hon nöjd. Tanten ligger och blöder och jag kan bara tänka: Jag kommer att åka dit för medhjälp till rån och misshandel.

...

Foo Fighters - Aurora, väcker mig klockan 06.00 och jag går upp och duschar, fixar, äter och vandrar iväg till bussen som går nästan hela vägen till Umestan.

Man måste gå en liten extrakilometer till Umestan. Över en lång och hög bro. Man blir glad av bron även om det är jättekallt och öronen värker av kylan. Det är bara att borra ner huvudet i halsduken och skynda vidare. Varför man blir glad är att man ser långt ifrån bron. Och mitt på bron har någon klottrat dit en bild av Linus på linjen.

Bra början på en lång skoldag.

Inga kommentarer: