onsdag 5 november 2008

Dealing with this mess.

Ja, nu får Obama utan tvekan händerna fulla. Här sitter jag och tycker att jag är helt slutpumpad då jag haft en sjukt fysiskt/psykiskt ansträngande övning hela måndagen lång. Ty jag sprang med full utrustning genom skog och mark och utsattes för olika case (demonstranter, fyllon, spaning på rånare, eftersök efter försvunnen person etc.) ända från tidig gryning (08.00) till mörka skymning (17.00). Dessutom fick vi inte ta oss fram på annat sätt än att springa mellan stationerna. Naturligtvis fick vi ingen tid till rast. Och när övningen led mot sitt slut....fick vi ha en timme självskydd/fysträning.

Men. Jag slipper bli Usas president iallafall. Det måste Obama. Skrapa upp Usa från marken efter Bushs hafsande. Om Obama ringer och frågar om hjälp, så kan jag nog komma över och ge några smarta tips i självskydd eller fordonsstopp eller nåt. Eller kanske hur man gör en god bärpaj.

Idag har vi haft normalstopp med fordon, och lokaliseringssök (när man söker och säkrar en lägenhet, eller ett rum eller ett hus eller...ja ni förstår). Imorgon får vi vara figuranter vid en annan klass I20-övning (den ovan nämnda). Figuranterna behöver bara härja till klockan tolv. På eftermiddagen har vi examination i bilkörning, igen. Denna gången hur man placerar bilen på vägen när man kör. Låter lätt, men det är det inte. Det är klurigt.

När jag är färdig med aspiranten så ska jag nog frivilligt gå med på en experimentell lobotomerning så ordet "examination" försvinner ur miyy vokabulär. Jag har inte blivit särskilt förtjust i ordet när det används för fan hela tiden. Ursäkta min svordom, men jag kände att den var lite befogad.

Sådär. Nu fick jag mig lite tid att skriva ändå. Märker att den tiden (hela min fritid egentligen) tynar bort ju längre och längre in jag kommer i utbildningen. Frustrerande men som det ska antar jag.

Dags att löpa ner i tvättstugan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tessan, du är nogg Tessarnas Tessan. Alla borde få en bit kaka och smaka så dom får se hur god och varm du är.

Jag saknar dig! Och ja, kanske står jag där utanför din dörr en dag med en kladdig kladdkaka och bjuder in mig på en fika! :D
Massa kramar!

Emma sa...

haha aa jag är lite chockad själv faktiskt :) Snart kan jag ta bilen till Umeå på en bit bärpaj! :) Du gör det inte så jäkla pjåkigt själv hörrö. Snart är du polis :D hur sjukt är inte det! Du är grymt bra! Snart snart snart är det jul :D puss!