tisdag 28 oktober 2008

Veckan är till ända och har börjat baby.

Så var den veckan slut. Förmodligen den roligaste på hela året, för min egen del. Efter en vecka med yttre tjänst vill jag bara vara färdig polis ännu mer. Jag är bara ännu mer övertygad om att jag har hittat rätt. Jag har valt mitt yrke. Klarrt å betarrt som Patrik skulle ha uttryckt det.

Idag är det en kall och klar och ganska vacker dag i Umeå. Har precis varit i skolan och påbörjat ett krångligt grupparbete. Är på blixtvisit hemma igen för att klockan ett återvända till skolan. Vi slutar klockan tre och det enda vi har är självskydd. Skönt. Får man ha lite träningsvärk imorgon. Funderade en snabb sekund på att stanna kvar på Iksu och köra lite styrketräning också, men Thomas mamma är och hälsar på så man bör vara en god medmänniska och vara social med vår långväga gäst.

Ikväll anländer en nyinköpt akustisk liten skönhet till mig. Det är dags att ta upp gitarreriet igen. Alldeles för längesedan jag ens höll i en gitarr nu. Imorgon hoppas jag på inte bara träningsvärk i kroppen utan även en såndär skön ovanhetsömhet i fingertopparna efter man gnuggat på stålsträngarna i några timmar.

Jag bör äta något innan självskyddet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En tallrik råris och lite havregryn så slår du Kalle sjölin i bänkpress Tessen, Kommer gärna på fredag =) //Gyllenstrumpa

Mr. Hc sa...

vad roligt att du haft det bra! heja på!

Anonym sa...

Skönt att höra att du har hittat ditt Tessan. Jag kan inte låta bli att avundas dig. Kör på tjejen!

Anonym sa...

Jag älskar dig också ^^,

Jag tycker att vi kör på med en hejdundrande kväll på stan på fredag, what say you? Varför inte göra några Dj´s avund/svartsjuka? ;D
Pisk och smisk.

Anonym sa...

men du,härlisch med gitarren I must say!!
Sorry att jag är värdelös ikväll, men måste verkligen kunna lägga sång på måndag och min förkylning vill inte ge sig. Dessutom haft jordens sämsta vecka, får man anmäla sina brukare för misshandel? Hah.. Jag blev dängd i huvudet med jobbets gitarr två ggr igår.. AJ! Som sagt, skitvecka!
See you tonight!