måndag 22 september 2008

Vapen, lektion 3 baby.

Thomas sitter och svär och jag sitter och älskar honom för det. Kanske inte just specifikt för sväranden. Han spelar Betapet och får stryk tror jag. En sån där gång när man tror att man har flyt, eller man har flyt, men motståndaren får ännu bättre flyt och lägger nåt skönt ord som HÄXBRYGD eller något sånt. Så Thomas svär och är arg. Han är väldigt söt, men säger jag det högt så riktar han nog ilskan mot mig istället. Så jag säger inget högt. Än.

Vapenlektionen gick väldigt bra idag. Vi har stått och "skjutit" utan ammunition. Jag är nästan en expert på pistoler nu. Bara nästan. Nästa lektion ska vi skjuta skarpt. Tänk så spänd jag är på detta moment. Spänd på ett bra och pirrigt sätt. Jag har mer förväntningar än förväntat. Trodde liksom att jag skulle tycka att det var obehagligt med vapen. Vid första anblicken av dem när vi hade första lektionen befann sig ett stycke obehag i luften i hela lektionssalen. Men nu är det mer spänd förväntan. Som småbarn som har tjuvkikat i garaget och sett att de ska få den där fina kälken när de fyller år - men det är två hela dagar kvar.

(Nu har Thomas humör skiftat från ilska till förtvivlan...)

Pengar pengar pengar. Jag hatar dem, för jag har inga. Månaden som kommer blir tung. Kommer bli en riktig nudelmånad. Jag gillar inte såna månader.

För er som gör som jag och är barnsligt förtjust i Silver Fang sedan barnsben så kan jag förstöra den lite nu: Han som gör svenska rösten är även Lillebrors storebror i Karlsson på taket. Lite kuriosa.

Nu kände jag att musten gick ur för dagen.

Inga kommentarer: