söndag 7 september 2008

Höstdag baby.

Det var något utav en perfekt solig och klar höstdag den som var igår. Jag är ganska glad att det blivit höst nu. Det är mycket bättre med en klar och frisk höst än en sommar som aldrig tidigare varit så sämst som den som nyss passerade.

Stina och jag tog en promenad runt Nydalasjön som ligger ett stenkast bort. Vi satt i solen på en sten och kastade sten i vattnet och pratade. Och pratade.

Jag kan säga så mycket som så att depressionsepedemin som lagt sig som ett tungt ejderdunstäcke över Sundsvall även räcker ända hit. Trodde att jag skulle få hämta andan lite och spara ihop nya krafter att använda mig av så jag kan ge mer energi till er som behöver det när jag kommer hem. Men energin behövs mer än väl här uppe också. Tro mig.

Tröttsamt, men jag gör det gladeligen ändå. Stina behöver mig också.

Idag börjar jag 13:15. Då ska vi ha första lektionen i kriminalteknik, efter den har vi vapenlektion nr 2. Lektion nr 4 börjar vi att skjuta.

Det är dags för alla att skärpa sig en smula. Växa upp. Banala problem och oförtjänt tjafs och onödiga anklagelser skiter jag fullständigt i nu. I helgen rann det liksom över. Jag orkar inte med barnsliga högstadiedispyter längre. Lämna dem åt högstadiet. Lämna mig utanför. Tack.

Dags att sätta i mig en frukost. Dags att gå ut med hunden.

Sofie - vahettere. Kom hit! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men jag kommer snart kära vän. Jag ska skärpa mig nu hade jag tänkt. Om detg ska vara något som är utöver det normala så ska det väl vara att jag är speedad. Så snart kan vi nog umgås utan att bara prata tråkigheter och jobbiga saker. HAH! Det går framåt. Just keep swimming my soon to be police officer. Det känns rätt häftigt. Konstapel Linde. Haha.