tisdag 12 augusti 2008

Flytta baby.

Jag börjar bli van att flytta nu, och jag tycker att vi gör det hela tiden. Jag och Thomas har varit tillsammans i tre år och vi har flyttat tre gånger med den här. Ihärdigt. Sedan jag var sexton har jag flyttat....

Från Hällingen 128:

- Till Nackstavägen 50 C
- Till Södra Järnvägsgatan 79
- Till Torggatan 2
- Till Kyrkogatan 28
- Till Vinkeltået 4B
- Till Nackstavägen 54A
- Till Gnejsvägen 6B
- Till Nackstavägen 54A
- Till Älvans väg 127

Jisses. När jag var liten läste jag i en Kalle Anka & co. att en svensk flyttar i genomsnitt tio gånger under sin livstid. Mycket, tyckte jag då och trodde i all min naividitet att jag skulle bo i Hällingen för all framtid. Nu inser jag att det är såna som jag som hjälper till att hålla genomsnittet så högt.

Just nu ligger det till såhär:

Nu - Gå på ut en timme med hunden
Efter en timme - Åka till Timrå med nyckeln till polisstationen eftersom jag slutat jobba där nu
Efter det - hem och packa
Klockan 18 - hämta pappa på Midlanda

Nu är det bråda dagar innan vi åker.

Inga kommentarer: