fredag 1 augusti 2008

Blogg baby?

Min blogg varken vill eller funkar som den ska. Jag försöker byta färger, men det händer ingenting. Och mitt ilägg jag publicerade igår är till synes ....inte där?

Lyssnade på radion imorse. Måste ju kommentera detta eviga OS i Peking.

080808 kl 08 invigs kalaset (kaoset?). Jag tror som många andra att det kommer vara ett oförglömligt OS med (får vi hoppas) protester och "skandaler". Tänk att sport är ett så viktigt element för människor? Att sport är av samma vikt, om inte mer, som politik. Jag är lite kluven i den där frgan som ställdes för ett tag sedan, om Sverige ska bojkotta OS. Nu gör Sverige ju inte det, och jag säger varken bu eller bä. De som tycker att man ska bojkotta OS genom att inte närvara, försöka visa sin ställning till hur Kina sköter sitt land håller jag med. De som säger att man ska köra på OS och inte blanda ihop sport med politik - att man åtminstone för en liten period samla världens idrottsländer och för ett tag vara enade - sporta och inte tänka på politiken, låter ju också vettigt. Samtidigt så låter båda förslagen helt olämliga. Sport och politik rimmar illa, men varför ska då sporten ha en så enorm betydelse för politiken.

Jag önskar jag orkade, men det gör jag inte.

Min uppmärksamhet dras till Arboga-rättegången. Klart det är tyskan säger jag, synd att bevisningen är så svag. Jag är faktiskt lite rädd för att hon inte kommer att dömas för brottet. Jag hoppas verkligen att jag är ute och cyklar.

Nu till ett mindre allvar, men minst lika viktigt:

Jag och Jenny var och käkade på Stadshuset igår. Hon bjöd. Maten smakade fantastiskt gott. Vi hade fantastiskt trevligt. Vi pratade om saker som man bara kan prata om med sina närmaste vänner om. Det var en riktigt behövlig eftermiddag. Såna som man har alldeles för lite av.

Nu är det sista dagen på veckan. Självklart har det blivit grått och mulet, jag är ju ledig i helgen.

Jag hoppas att ni kommer på festen på lördag. För kännedom så ska jag ha en egen fest den 22:a augusti. Jag hoppas ni dyker in!

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, alldeles för lite!
Men du, tack så hemskt mycket, du är guld värd!