torsdag 31 juli 2008

Alla älskar Alice.

I lördags var det senast jag träffade min älskade vän Klara. Jag tror att det är dags att träffas åter innan hon åker till Götet och innan jag lämnar Sundsvall för Ume, ännu en gång. Idag åker Sandra och Kicki till Paris, jag önskar dem inget annat än en trevlig vistelse! Inte för intet man är lite avundsjuk. När väl tiden och pengarna lägger sig i den symbios som behövs för att resa gör nog jag och Thomas det med.

Ovanför min arbetsplats (+10 vuxenpoäng - egen arbetsplats!) hänger en tavla med en 100-kronorssedel från 1953. En såndär stor och kvadratiskt formad sak. Med självaste Gustaf (Gustav?) Vasa (Wasa?) på. Om man delar den på mitten så får man storleken av dagens 100-kronorssedel....

Följande skriver jag ca 3 timmar efter det jag skrev här ovan. Och jag har inte en enda idé om vart jag ville komma med den där sedelhistorien. Glömt. Poff. Det är värmens fel, skyller jag på. Man kan inte tänka i den här värmen. Man vill bara vara ute och sola och bada. Inte vara inne och ha med skurkar att göra.

Nu har jag tappat tråden för länge sedan.

Inga kommentarer: