måndag 2 juni 2008

Inte så bra helg baby.

Jag har varit dålig på att höra av mig i helgen, och det är inte meningen. För er som inte vet så fick min mormor en hjärtinfarkt på lördag. Hon blev inskjutsad på sjukhus och ska ligga där i ett par dagar för observation. Inatt hade hon hjärtflimmer också. Alla hennes vener är igentäppta i hjärtat, så tyvärr, det som lät så lätt "ballingsprängning" går inte att genomföra utan hon måste göra en bypassoperation. Om ca en månad. Jag är så otroligt orolig och nervös. För henne, för morfar, för livet för döden. Hon har ju varit kärnfrisk så länge, och jag har bestämt att det helt enkelt inte är hennes tur, riktigt än. Jag behöver verkligen min mormor.

Jag var och hälsade på henne igår, och hon var nöjd över att vara på sjukhus. Glad att hon får hjälp. Arg för att hon missade sista avsnittet av Dallas. Det vågar jag ju se som ett bra tecken, när det är det hon är upprörd över. Hon är glad och relativt pigg, och en sjujäkla kämpe. Näe, hon ska stanna hos mig ett tag till, det bestämmer jag!

Den som uppfann döden borde ju skjutas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mina tankar går till dej gumman kram