torsdag 29 maj 2008

Sundsvall baby.

Sitter och kollar på vädret. Ser ju ut att bli helt jävla okej. Varför är det så att de visar hur vädret varit under dagen, på sena nyheterna? För att kunna påpeka att iallafall det vädret stämde. Tänk om de skulle missvisa det vädret? Det som varit?

"Idag har det varit snö...."
"Eh, nej...det var ju 24 grader och sol?"
"Nej, det var snö....det står här...."

Idag har vi haft våra första riktiga case på skolan. Ett case är alltså ett typiskt polisärende. Jag och Stina var patrull och vårat ärende var: En kille är anhållen i sin frånvaro, och ni har tillåtelse att gå hem till personen han är hos och hämta honom. Skitenkelt, tycker man. Svårt, var vad det var...

När vi kom in i den tänkta lägenheten så blir jag insliten i en fest där det stökas och slamras och dricks och has på hög-hög-hög musik. Vi försökte få ordning på situationen, men när en kille ur tvåan tar tag i mitt handfängsel och frågar om de inte finns i ludd också, så är det svårt att försöka vara polis och inte skratta.....Men vi gjorde så gott vi kunde och lyckades så småningom föra med oss killen ut ur lägenheten.

Våra snälla tvåor lät oss låna deras uniformer och vapenbälten så känslan var ganska autentisk. Vår uniform får vi ju inte se röken av i tvåan, utan vi blir den första kullen som måste vänta till trean och ja....JUST DET: Det är BARA vår som måste vänta till trean. Samtidigt som vi får ut uniformen får terminen under oss också ut den.

Varför är det alltid såhär när man går i skolan? Nedskärningar görs alltid de år man går, och förbättringar görs alltid då man slutat. Krejsy.

Imorrn ska jag komma hem, är dessutom ledig på måndag så FÖRSTEN att hitta på nåt på söndag!

Jag orkar inte packa ikväll, det har jag lite tid med imorgon om jag är smidig nog. Och det tror jag att jag kan vara ibland.

Lite som en panter.

1 kommentar:

Anonym sa...

FÖRSTEN!!!
Hehe.. Nämen det vore ju skoj att ses, jag jobbar till 17 men sen kanske?
Hoppas ni får trevlish ikväll! Kramar