fredag 23 maj 2008

Tre terminer baby.

Om tre terminer, då är jag klar. Då har jag gått klart i skolan, förhoppningsvis på väldigt länge. Då är jag färdig polis, och har ett jobb. Ett sånt jobb som vuxna har. Det ska bli oerhört skönt. Då slipper jag bolla med csn (förutom att betala tillbaks på den enorma skulden jag har....). Kommande månad blir lite sådär. Csn ger mig bara runt 5000:- i Maj. Det suger så enormt hårt. Som tur är har vi "bara" en hyra att betala nu. Mitt studentrum är gratis i juni-juli.

Thomas är på skolan i Strömbäck och gör lite inträdesprov. Han var inte alls glad när han ringde efter första provet som han tyckte var svårt. Det är så rackars orättvist, han får bara motgång på motgång. Men jag tror att det säkert gått bättre än vad han tror. Det gäller ju att inte ge upp. De tar in 16 st, och han uppskattade att de var runt 50 sökande. Det är ju inte jättedåliga odds ändå. När jag sökte till polisutbildningen var vi 7800 som sökte och 800 kom in. Det är inte så bra odds. 16 av 50 är ändå runt 30%. Hyffsat. Jag hoppas han inte ger upp under dagen, utan att resten av testerna känns bättre. Om inte annat har han ju sökt till allmän linje också, kanske inte lika kul, men behövligt om han faktiskt vill göra något som han tycker om.

Jag ser inte fram emot sommaren så mycket. Jag ska ju bara jobba. Den 14:e Juni, blir det Foo Fighters. Men det är det också. Jag HATAR csn, och jag HATAR att behöva jobba bort hela sommaren. Det är ju pengar iofs, och såna gillar vi att äga. Jag måste ju jobba, annars kommer vi inte klara oss över huvud taget. Thomas har gått ner i tid på McDonalds från och med Maj, och det oroar mig lite inför hösten. Jag vet inte riktigt hur saker och ting ska gå ihop. Att gå ner i tid på McDonalds säger ju en hel del om hur mycket pengar man kommer ha i besittning när lön kommer.

Jag orkar inte, men borde kanske skaffa ett extrajobb till hösten. Om Thomas inte börjar i skolan, så kommer vi har mindre pengar, men fortfarande två hyror...

Nu fick jag ont i magen och en liten klimp i halsen.

2 kommentarer:

Mr. Hc sa...

Du ska se att det ordnar sig. Oavsett vad som händer, så ordnar det sig. I belive in you!

Anonym sa...

Kan ju bara hålla med Christian!
Det kommer lösa sig till det bästa, helt övertygad, ni kommer att komma på en lösning! Ses imorgon! Kramar