tisdag 20 maj 2008

Dieselpriset baby.

Blickar ut över min vackra utsikt jag har här på Carlshem. Istället för en vacker solnedgång så får jag tillgodogöra mig neonljuset från Statoils bränsleprisetjustnuskyltar: 95-13.39, D- 14.14. Va!? Det är ju sinnesjukt. 14,14 för Diesel? Det är det värsta jag varit med om, alla kategorier!

Nej, det är det inte.

Jag har funderat på vad några drömmar jag vill ha uppfyllda:

1. Tjäna skitmycket pengar
2. Vara polis, en bra och snäll och rättvis sådan
3. Äga en studsmatta, en såndär stor
4. Att jag och Thomas ska bo ihop, igen
5. Äta kinamat

Ettan kan man ju genast stryka när jag försöker uppfylla tvåan. Studsmattan är det första jag ska köpa när jag får barn, har ALDRIG studsat studsmatta i hela mitt liv, men hela kroppen skriker efter en studsmatta så fort jag går på ica och måste passera tre-fyra hus som har de stolta tingen utanför svenssonvillorna. En massa snorungar som är lyckliga och studsa matta, så vill jag också ha det!

Förhoppningsvis ordnar sig det sig med boendesituationen för mig och Thomas till hösten. Vi hoppas på det.

Femte, och sista, punkten kan jag ta itu med i helgen när jag fått pengar.

Om man håller drömmarna i lagom storlek så kan man ju uppfylla dem lättare, och tänk vad lycklig man kan bli när de blir sanna?

Imorgon är det onsdag, och vi ska träna lite inför ännu en examination. Denna gång i självskydd. Jag har ganska bra koll där faktiskt, börjar sätta greppen helt okej. Är bara helt slut när det gäller att prestera, men vafan...tre veckor. Hold on!

Har haft vår näst sista gruppsykologträff idag. Tack för det! De två psykologstudenterna vi har haft tillhanda i vår grupp har varit...som rädda rådjur. Det är det flummigaste jag varit med om. "Hoppas ni har lärt er något om gruppsykologi", säger en. "?????", tyckte vi. Näe, usch. Hemska tisdagar som är helt, och totalt, värdelösa. Det är ju inte deras fel, det är ju engagemanget från våran sida som brister, men också deras kompetens som...handledare.

Nu ska jag inte haka upp mig på detta, eller hur? Dags att dricka vatten.

Inga kommentarer: