tisdag 4 mars 2008

Working nine to five - bullshit!

Idag har jag tillbringat alldeles jättemycket tid i skolan. Från 07:45 till 18:30. Det är lång tid. Man hinner ledsna, få upp intresset och ledsna igen. Men det går!

Imorgon har vi äntligen vår Misshandels-gruppredovisning. Skönt att få den ur världen! Det har ju varit ganska intressant att gräva i ämnet, men nu är jag skitleds på det!

Idag har vi lyssnat på redovisningar om dödligt våld och sexualbrott. Bra redovisningar, olycklig statistik!

Vi hade en monstrumlång föreläsning om vem som löper störst risk att bli kriminell. Intressant - javisst, men ack för långt.

Imorrn blir det mental träning, redovisning och självskydd. Ska bli fruktansvärt skönt att slåss lite med klasskamraterna mitt i alla föreläsningar!

Håller på att tvätta också. Finns det något osexigare att göra en kväll? Sortera smutsiga strumpur och ha på sig trosor som skär in eftersom de är de sista paret man har. Så jävla drygt att det inte fanns nån tidigare tid på dagen. Är klar vid 23.00. Och jag måste egentligen ha gått och lagt mig för en timme sedan om jag ska orka med morgondagen. Men den gubben går inte.

Känner inte att jag har så mycket mer att tillföra. Tvättider - kul liksom.

1 kommentar:

Bjoerling sa...

Ja, antingen har man de fulaste eller de finaste kläderna på sig när man tvättar. en gång på Kyrkogatan hade jag finbyxor, inga underkläder, och kavaj utan något under. DÅ hade jag slut på kläder.. :)