onsdag 5 mars 2008

Cilla Salmi

Idag hade vi vår redovisning på misshandel. Det gick faktiskt himskans bra. Vi fick lyssna till en ganska intressant redovisning om rån (inte de man äter) också.

Efter en föreläsning om mental träning och en snabblunch så vroomade vi upp på Iksu för att slåss med varandra (läs ha en lektion i självskydd).

Fan vad ont man får av de lektionerna: Där står polisstudenterna, 23 biffiga, råstarka och vulgärtränade karlar och damer. Och 1 liten, gråblek och svag människa som blir anfådd av att titta på tv4-sporten: jag. Jag har blivit totalt mörbultad av alla i klassen. Alla. Men det var Stina som fick ta den största skadan. Någon rammade hennes hand så hennes lillfinger svällde upp till samma storlek som en chorizo.

Detta upptäckte vi efter självskydd OCH simträning så mellan fem och åtta satt vi på akuten. Efter de tre väldigt givande timmarna...

(Jag läste en tidning som var adresserad till Cilla Salmi. Undrar hurdan Cilla Salmi är tänkte då jag. Tidningen var en "Running"-tidning (en sporttidning). Hon är nog jävligt fit. En fit och snäll sjuksköterska kanske. Vem vet? Jag hoppas att hon är snäll, Cilla Salmi.)

...så kom läkaren på att det inte var nåt. 300 kr senare och tre timmar fattigare så fick vi åka hem.

Nu är jag hemskt trött. Och slut i kroppen. Känner på mig att min träningsvärk kommer att mogna till sig under natten.

Karln som är mystisk och som luktar ganska illa pratade med mig idag. Han sa att han skulle flytta till en öde ö om republikanerna vinner valet i USA. Jag tror att han var seriös. Sedan härmade han Leif GW Persson. Jag låtsades som om jag fick lock för örat och skyndade iväg. Nej det gjorde jag inte. Jag stod och låtsasskrattade med honom ett tag. Sedan sa han "Ha en fortsätt trevligt kvällen!" Sen fick jag gå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Det är jag som är Cilla Salmi, ja jag är ganska fit. Jag är däremot inte sjuksköterska men dock patienttransportör.
Va roligt att mina gamla tidningar kommer till glädje för andra.

Hälsningar Cilla