måndag 24 mars 2008

Universum.

En mörk, ensam man i slips åt på pizzerian vid Vasaplan när jag satt på buss fem på väg till Carlshem. Om han är ensam ensam kan jag ju aldrig veta, och jag hoppas ivrigt att han har en varm familj som väntar honom hemma i Tomtebo eller Ersboda eller var han nu bor.

Men han såg ensam ut, och det gör mig lite ledsen. Satt där i sin slips och åt pizza med kniv och gaffel. Som man ska göra när man är vuxen och ansvarig. Och har slips.

Om man vill åka till Universum så kan man ta buss fem mot Carlshem. Tänk att det är så enkelt att ta sig till Universum. Hoppa på buss fem på Vasaplan och vips - 15 minuter senare hamnar man mitt i Universum. Man behöver inte ta nån himla rymdfärja, det räcker alltså med buss. Det är ju så mycket billigare också - 15 kr. Jag har inte hittat någon prislista för rymdfärja, men jag kan gissa på att den är dyr.

På bussen satt snett framför mig tre tjejer med tygskor. De pratade entusiastiskt om viktiga saker: politik och sånt där. Jag önskar ibland att jag också kunde vara sådär duktig och prata om viktiga saker fast jag inte behöver. Men så länge man tänker på viktiga saker, fast man egentligen inte behöver måste det ju räknas, det också?

Då var det dags att kasta sig in i verkligheten igen. Imorgon ska vi hårdjobba på examinationsarbetet som ska handla om klottersituationen i Sundsvall. Och så har vi mental träning. Efter det ska jag ägna mig åt fysisk träning.

Dags att krypa ner.

Inga kommentarer: