onsdag 26 mars 2008

Hur får man jobb på Jamba?

Jag tänkte skriva och klaga på Jambareklamerna, men jag orkar inte. De är inte värda nog att ödsla energi på.

Idag är en dålig dag. Jag blev på ett grått humör imorse och det har bara spiralat sig neråt. Jag tänkte för en timme sedan att jag åtminstone har min onsdagströst: Top Model. Men nej. Det är fotboll på trean. Trean kan bajsa ner sig.

Jo, jag behövde verkligen lite Tyra nu, så håll käften.

Det är ensamt här. Ensamt och fult. Jag hatar mitt rum, och jag hatar mina korridorkamrater, de är konstiga. Jag hatar Umeå (lite, jag hoppas det går över imorrn). Det enda jag inte hatar är min utbildning. Fast idag hatar jag den pyttelite också för vi har så sjukt mycket att göra och läsa och lämna in och skriva nu. Dessutom var vi på Umestan idag och hade självskydd, utan lärare. Blev inte så mycket gjort...och alla andra terminer går omkring runt hela Umestan i sina äckliga uniformer. Vi har inte ens fått ut våra sketna tröjor som vi beställde för fem veckor sedan.

Nu ska jag sitta och vara sur och fattig. Att vara student långt hemifrån suger hårt ibland.

Inga kommentarer: