tisdag 18 mars 2008

Kicka asset.

Tiden går våldsamt fort och jag har inte ens tvättat klart.

Nu är den här korta, men intenstiva, skolveckan snart till ända. Det betyder hela fem dagars ledighet. Otroligt! Åka hem och inte tokbo i en kappsäck utan slappna av och träffa människor. Träffa mormor och morfar. Jistanes, jag har inte träffat dem sedan jag började här! Skämmes på mig.

Imorgon fyller världens goaste systerson år. 12 hela år. Det är ju skitfränt. Då är det viktigt att man är frän och inte pinsam. Och det undviker man då genom att inte försöka vara frän och inte pinsam. Jag tror jag kan göra det. Jag är skitfrän, jag ska ju bli polis. När ungar är tolv är det fortfarande fränt att vara polis. Jag får passa på att vara frän nu. Frän, frän frän. Jag gillar det ordet! FRÄN! :)

Näe, men man får passa på nu. När han är femton är det nog inte lika fränt med en moster som är polis. Kan man inte springa på stan utan att oroa sig för att moster ska ta en för fylleri, kisseri eller trimmad moppe. Jag skulle i alla fall INTE ha velat haft en polis i familjen i den ålder. Fast i och för sig hade jag min egen pappa som rektor, det var väl kanske inte skitfränt det heller.

Eller. Det gjorde ju inte SÅ mycket för mig personligen egentligen. Han gjorde ett bra jobb. Han var hård och rättvis. Precis som rektorer ska vara. Inget jävla lall. Många som inte skötte sig i skolan gillade inte pappa, och ite mig per automatik. De som inte skötte sig ville jag inte ha något att göra med heller, så det gick ju hand i hand det där.

Nu har jag svävat ut; Jimmys födelsedag skulle jag nämna något mer om...eh eh eh eeehhh....JO. Thomas har ju fixat en signerad tAKiDA(gjorde jag gemenerna rätt?)singel. Jimmy älskar dem. Han kommer bli svinglad, och jag kommer bli oerhört populär. Hoppas jag.

Just det: Appropå min far. Han fyller gubbe-på-riktigt på torsdag. 65 bast. Vad ska HAN få då? Han kanske också vill ha en signerad tAKiDA-singel? Undrar om jag kommer undan med en teckning och en ljusstake jag snickrat till på träslöjden? Det fungerade ju tidigare.

Får grunna på det.

Imorgon ska termin fyra hålla i vår självskyddslektion. Varför känns det som om man kommer att åka på storspö? Schemalagd mobbing. Bra skola.

Nu blir det sjukhuset (serien alltså)

1 kommentar:

Anonym sa...

tjofaddeliddeludde! Du, jag tänkte.. löper selmut fortfarande eller har du möjligt ork/tid med hundbus på lördag? ja.. jag tar väl och slår dig en pling!