onsdag 27 februari 2008

Mental träning och makaroner.

Har haft mental träning idag - vi har pratat om möjligheterna att kanske måste döda en annan människa.

Inte riktigt samma diskussionsämnen som på lärarutbildningen. Det är väl den lektionen vi haft idag. Och så har vi arbetat lite med vårt grupparbete på misshandel. En ganska lugn dag.

Vädret är äckligt och jävligt snösamt. Det snöar och snöar och vill aldrig sluta. Jag skulle egentligen gå och handla för x antar minuter sedan. Men jag har skyllt bort det på att jag: Var hungrig. När jag hade ätit skyllde jag på att jag frös och när jag klätt på mig skyllde jag på att jag var trött och nu skyller jag på att det hunnit blivit mörkt så jag vill inte gå i mörkret och handla. Det skulle inte mamma vilja heller. Och vad gör man inte för att göra mamma glad? Eller hur?

Jag är oerhört manipulativ mot mig själv. Och det funkar.

Jag ska snart gå och diska, sen ska jag göra något produktivt som att läsa lite kriminologi. Eller spela Sims. Det är ungefär likvärdigt!

Vilka läser det här egentligen? Skicka gärna en kommentar så jag vet om jag skriver för oseende ögon. Eller i alla fall bara mina.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hohoho! jag brukar läsa din blogg emellanåt! låter som du trivs där uppe! :o)

Emma sa...

hejjele hopp, tror jag är snabbast av alla att läsa din blogg ;) vi kanske möjligvis eventuellt kommer till ume i helgen. Men jag hör av mig isf. Om inte du typiskt nog ska till s-vall ;) puss! Emman

Anonym sa...

klart att man håller sig uppdaterad.

Bjoerling sa...

Jaaaaag läser!!! :)

Emma sa...

Ja förhoppningsvis tar vi oss upp tills på fredag kväll. Ska kolla flyg ikväll så jag hör av mig om jag lyckas komma upp =) Puss!