måndag 28 januari 2008

Polis, polis fyllegris?

Måste väl börja kommentera alla artiklar som varit om "Polisstudenternas fyllefest som urartade i Umeå".

Dum kille bråkade med någon. Denna någon försökte att inte bråka tillbaks. Dumma killen bråkar ännu mera; andra killar försöker gå emellan men dumma killen slår samtliga. Det är väl så det gick till. Polisen kom och saken var avklarad. Som vilken utekväll som helst i Sundsvall liksom. Jag märkte ingenting, hörde bara lite rykten på kvällen som för övrigt var en alldeles trevlig tillställning. Är ju lite tråkigt att media förstorar upp det för att det handlar om polisen. Och det kan man ju förstå. Är ju kul att läsa om poliser som gör bort sig så folk kan klaga. Att resturangchefen ringde till skolan och sa att det hade gårr lugnt till kom aldrig med i varken tidningar eller på nyheterna. Konstigt? I alla fall...

Vi åt schweingood mat och dansade till gamla klassiker. Och jag är så nöjd över att slippa Skeppan och Coppers så det kan ni inte förstå!

På dagen blev vi nollade. Det var inte så farligt som det kan tänkas vara. Vi blev indelade i lag och fick tävla och sånt. Hade väldans kul på dagen också. Så det gjorde inte så mycket att det alltihopa hände på min födelsedag.

Idag är det däremot tillbaka till verkligheten igen. Har haft en föreläsning på vetenskapsteori (som jag även läst på sociologin och lärarutbildningen...börjar bli tjatigt nu), och en på grundlagen. Hur kul som helst. Eller?

Imorgon ska vi ha en lektion i akutsjukvård. Det blir nog skoj, man få börja känna på vad det är för utbildning man håller på med. På onsdag blir det uniformsutprovning. Det ser jag fram emot!

Nu ska jag reda ut oredan i mitt huvud, läsa lite och skriva ut lite nödvändiga saker.

Måste förresten tacka alla så hjärtligt för alla födelsedagshälsningar! Framför allt vill jag ge en jättekram till Klara, Sandra och Jenny som kom hit igår (!) och överraskade mig. Hur glad blev inte jag då? Jätteglad. Ni är för bra för att vara på riktigt!

NU ska jag dona med skolarbeten.

Inga kommentarer: