fredag 25 januari 2008

Två pers gör mig skitarg idag.

Idag ska jag få ur mig lite surt först, och ta händelserna sedan.

Person ett: Har gjort mig irriterad eftersom han ändrar allt i sista sekund och verkligen drar ner alla andra och bara kommer här och kommer och tror att han bestämmer allt. En typiskt jävla kårnörd. Jämmer och död åt dig!

Person två: Henne tycker jag inte om. Har aldrig gjort. Kommer aldrig att göra. Jag är irriterad på att hon är så korkad så, ja precis, klockorna stannar. Hon totallåtsas som om hon inte har ett eget förflutet som är så nersvärtat och äckligt att man kräks på det. Hon bara ignorerar allt som är fel med henne och tar varje minsta chans att gnälla på andras brister, sjukdomar, problem med språket m.m. "Vanliga mänska!" (Percy Nilegaard, Percy Tårar) Ta itu med ditt eget misslyckade liv först innan man ger sig på andras.

Så. Naturligtvis är detta nåt som aldrig kommer att nå fram till dessa personer för jag vill inte börja gräla med någon i onödan. Vill bara vädra bort min irritation nånstans. Bort från mitt huvud.

Som Ross Geller skulle ha sagt: "Anyway..."

Idag har vi haft data på Umestan. Vi har fått tillgång till polisens databas. Den riktiga. Den med brottsregister. Det är ganska mycket ansvar. Och det ansvaret ligger tungt över ens kycklingaxlar.

Dataläraren var förresten en sköning. Världens största poliskarl som var glad för att det var fredag. Han berättade trevliga anekdoter. Trevligt det där med anekdoter. Då kommer jag osökt att tänka på den där gången då jag, Thomas och Fredrik fyllespelade "flipp" där vi var tvugna att säga "sa jag", prata i tredjeperson om sig själv och dra trevliga anekdoter från barndomen. Och dricka på det också. Åh, sommaren ljuva årstid!

"Ge mig vinet sa jag!"
- Fredrik Söderberg

Inga kommentarer: