tisdag 28 december 2010

Badlyx.

Försökte unna mig lite lyx. Bada i badkar. Åååh, vilket mys! Bubblor och tända ljus. Kanske lite skön musik, kanske en god bok. Slappna av. Bli helt superavstressad i hela själen.

Menne...Ibland stämmer ingenting ens med ett bad. Hade inget mysigt bubbligt så det fick bli nån slags normaltvålduschcréme som valde att bara bli till en hinna av gråvitt dis ovanpå vattnet. Ides inte ta fram några ljus heller så det blev toabelysning ON.

Och om man lägger till att min hund gärna fäller ett hårstrå eller två kunde jag bara koncentrera mig på att inte stirra på golvet på de där svarta långa stråna som fick mig att bli allt annat än avstressad. Det och att katten satt ovanpå toalocket och totalglodde på mig hela tiden.

Gjorde mitt bästa för att rädda situationen. Mojsade in ansiktet med ansiktsmask. Det började klia och svida så av med den för att inte orsaka brännskada.

Och när allt jag låg när i det ömsom disiga ömsom transparenta vattnet blev jag innerligt medveten om att det har blivit alldeles för mycket mat och alldeles för lite träning på senaste tiden.

Klev ur badet lika snabbt som det fylldes upp. Fick lite sura uppstötningar på köpet.

Nu ska jag ta en avslappnande samarin istället och böka mig i säng. Jag gör mitt sista jobbpass innan nyårsledigheten. So sweet. Har klivit upp 05:00 varje morgon sedan i fredags nu så lite sovmorgon kan inte skada.

Godnatt.

Inga kommentarer: