fredag 22 oktober 2010

Puls.Plus.


Sitter och plöjer lite Beach boys. Osökt kommer jag att blicka tillbaks till körtiden på Es. Naturligtvis. Detta evinnerliga tjat om gymnasietiden, detta bakåtblickande. Men! Ny inställning: Det var jätteroligt, men framtiden blir bättre! You'll see!


Såalltså. Beach boys och Selma hjälper mig i mitt letande i pulsklockedjungeln. Någon har lurat i mig att jag ska skaffa pulsklocka, och då måste jag väl göra det. Jag är en apa som gör som jag blir tillsagd. Näe. Men det vore kul att göra nåt av att jag gillar att springa. Och så gillar jag ju struktur och ordning (sexigt....). Varför inte kombinera dessa två? Nörda ner sig lite? Beach boys hjälper mig genom att bryta tystnaden då jag sitter och biter mig i kinden och googlar på pulsklockor och löpträning (VARFÖR inte bara säga springa? Det heter ju det? Hundar löper). Selma hjälper mig genom att...ja just nu är hon inte till stor nytta för hon ligger avdankad på golvet och snarkar. Men hon är mitt stående sällskap när jag är ute och SPRINGER.


Hur som haver. Har sneglat och sneglar fortfarande på en klocka som jag tror kan vara nåt. För mig.


Idag gjorde jag åter igen fem kilometer, och det kändes faktiskt skillnad på bara de här dagarna jag har varit ute. Skönt! Jag tror jag kör fem kilometer i nån vecka till för att få tillbaks flåset, sedan får vi se om vi kan öka distansen lite.


Om en timme ska jag åter igen styra min lilla pärla mot jobbet. Vi får se vad som bjuds på idag.

3 kommentarer:

Emma sa...

pulsklocka är klockrent..haha och där fick jag till en ordvits utan att ens tänka mig för! Nää men faktiskt, det är asskoj o köra intervaller med :)

jenny sa...

ni är så ambitiösa tjejer att jag blir svettig av att bara läsa ;)

5km "för att få tillbaks flåset" haha.. gissa om olofsson skulle ligga i ett dike och hulka efter andan efter säg en sådär... 1,5!? om ens det!! Så vansinnigt dålig kondis alltså, du kanske vill göra ett träningsschema åt mig så jag får tillbaks min?! =D

Och ja, det vore ju jätteskoj att ses då! vi kan väl höras av på luren och bestämma närmare!
Kramarna!

Linda sa...

Hejsan! Vad fin blogg du har!! Vad tycker du om Jeffrey Campbells´nya kollektion på nelly.se? Kommentera gärna i mitt senaste inlägg! Ha en fin dag :)