onsdag 25 mars 2009

Morgonstund har guld...

...eller hur?

Jag vaknade av mig själv och lite av solen som lade en strimma morgonglans i sovrummet, trots rullgardin. Var svintrött med kissnödig och det senare tvingade mig upp ur sängen. Jag hann slå ett öga till klockan och insåg att den var tio i sju. Helt onödigt tidigt då man har sovmorgon till 13.15. Var lite småduktig och gick inte in till sovrummet för att somna om utan kastade ner mig i soffan och somnade inte om. Skitbra. Några timmar innan man måste masa sig till skolan. Nu har jag hunnit träna och duscha. När håret är redo att ge sig ut i kylan utan att frysa till is ska jag ta en promenad med hunden hund också. Sketabra.

Vi har redovisning på ett narkotikacase idag. Jag måste läsa igenom det. Sedan är veckan ganska lugn för en gångs skull. Imorgon och på fredag är det föreläsningar. Sweet att bara sitta och lyssna lite också. När det inte blir för mycket av den varan.

Ögat är återhämtat sedan igår, vilket är mycket skönt. Jag fick lite schampoo i det andraögat vid duschningen, men det gjorde verkligen ingenting. Jag nästan njöt lite.

Nu är jag hemma allena till söndag. Thomas är bortrest med klassen. Eller allena. Jag hoppas ju på sällskap från och med imorgon. :)

Dags att återgå till dagen.

Inga kommentarer: