torsdag 19 februari 2009

Drömläge.

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.

Innan jag vaknade till första gången tidigt i morse drömde jag att jag, mamma, pappa och Sandra var på väg till Holm för vi skulle semestra. Mamma och pappa åkte limousine och jag och Sandra gick, tror jag. Vi skulle bada nere vid morfars brygga. Vi skulle fiska också och vi bestämde oss att fiska med pimpelspön. Jag fick en skitstor fisk som jag blev livrädd för. Men det var en lax kom Sandra på så hon filéade den på plats. Sedan kom Sandras mamma Lotta på cykel och berättade att vi borde bada i "Varmsjön" (har aldrig hört talas om någon sådan sjö...).

Sedan vaknade jag första gången.

Jag föll ganska genast in i en ny, märklig dröm. Där stod jag och Emma Ödlund i Sandras föräldrars badrum och hon hade sytt ett blått linne med en inbyggd BH. Emma sa att jag inte fick gå på festen med temat "Rött hår och hemmasydd BH" om jag inte sydde en egen BH och förgade håret rött. Jag klagade skitmycket för jag kan ju inte sy tyckte jag. Men Emma tyckte att jag visst kunde det. Hon blev sur och sa att hon inte ville färga håret rött. Då gjorde vi en deal: jag slapp sy en BH och hon slapp färga håret rött. Efter en stund kom jag på att Emma har rött hår, men jag sa inget så jag slapp att sy ändå.

Jag vaknade för andra gången, och nu var det dags att komma iväg till skolan. Blurgh.

Hemma igen hur som helst. Ska sätta mig och redigera bilderna på Sofie alldeles strax. Ska bara ...blunda en stund först....

Inga kommentarer: