lördag 17 januari 2009

Show some balls.

Jag kollar aldrig så noga på min facebook-sida. Svarar och skriver till människor som ska svaras och skrivas till bara. Idag klickade jag omkring för att se vad jag egentligen har på sidan. Har en box där man kan beskriva mig i ord. Ett litet ord mitt i alla andra trevliga ord känns lite som en nagel i ögat: Egocentrisk.

Nu tror jag inte att det är någon av mina vänner som är ryggradslös nog att skriva det i hemlighet på min facebooksida. Han/hon skulle nog klara av att ta det med mig personligen, så skulle den kunna förklara varför jag är egocentrisk. Jag skulle kunna ta åt mig den konstruktiva kritiken och bättra mig gentemot den som skrivit det. Så gör man i vuxenvärlden. Man skriver det inte anonymt på en internetsida, så alla ser, men ingen vet vem som skrivit det. Man tar det person mot person.

Jag kan ju ha min lilla aning om vem denne kan vara, men jag ska inte spekulera alltför mycket. Det kan ju vara en nära vän, som inte riktigt befinner sig på samma plan som jag gör. Allt jag vet att det är någon av de vänner jag faktiskt har addat som "vän" på facebook. Personen läser nog inte ens min blogg, om jag i dennes ögon är egocentrisk. Men gör den det, får den gärna dela med sig av bilden jag skapat av mig själv i dennes ögon. Kanske jag kan rätta till det. Kanske inte.

Har aldrig sett mig som egocentrisk. Tror inte jag skulle välja det yrke jag faktiskt valt om jag vore det. Kanske har jag fel.

Men det är ändå en liten komplimang: att personen orkar bry sig. Orka gå in på min facebooksida, leta upp den där boxen och fylla i ordet "egocentrisk". Hoppas att det kändes bra. Känner inte allt för många som gillar att smutskasta andra.

Over and out.
Therese - egocentrisk

Inga kommentarer: