måndag 6 oktober 2008

En måndag igen baby.

Egentligen har jag inte tid att sitta här, men jag tog mig nån minut. Det var skönt att sitta och andas lite innan jag ska trampa iväg till NBVH (Norra beteendevetarhuset). Vi ska gå igenom våra förhör som vi haft i veckan. På eftermiddagen har vi föreläsningar i etik och med någon från åklagarmyndigheten.

På onsdag är det dags att skjuta skarpt. Nästa fredag är det dags för tenta. Jag kan säga att jag är nervös för båda momenten utan att ljuga så mycket.

--------------

Nu är jag hemkommen. De två ovan nämnda föreläsningarna var inte jättespännande. Förhörsgenomgången var betydligt intressantare och roligare. Vår lärare drog en anekdot om när han drack för starkt vin och trodde sig såg lysmaskar och däckade i duschen på den tiden då det begav sig. Karln är 50+. Man ska dela med sig. Det tycker jag.

Just nu sitter jag och pluggar på pistoldelar och pistolsäkerhet. Ska gå bra det här med skjutningen på onsdag.

Idag sa Victoria att hon var stolt över mig, och Christian sa helt oberoende av henne att han tyckte att det var bra att jag gör det jag gör. Att jag gör det jag vill. Jag blev så himla glada av deras fina ord. Tänk vad ord gör!

Hösten är hemskt vacker. Men nu får vintern gärna komma så att det blir vår någon gång.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag känner mig en smula tjatig för du vet ju hur alldeles superstolt jag är över dig, men det kanske tål att upprepas? =)Kram

Emma sa...

jadu stolt vettefan alltså, snut är det nåt att vara stolt över? Närå jag driver med dig, jag är sjukt stolt över dig. Dock inte förvånad att du lyckas med allt så jävla bra, det är för att du är så bedrövligt envis. Om du vill nåt så händer det! Du kan ju bli president om du vill... i kongo? Vad vet jag! H0h0 vad peppande! Du jag sitter faktiskt och utreder lite bedrägerier på dagarna. Hur coolt är inte det, då är väl jag nästan polis eller?

Kommentar vette sjöen, mail... ja? hah pöss!