torsdag 28 augusti 2008

Nej baby.

Jag är så leds på folk som har hybris. Jag förstår inte att de inte ser själva hur dryga och otrevliga de blir när storhetsvansinnet daskar dem i nacken som en kall fisk.

Här om natten var jag och Sandra och svängde våra huvudet på kroken. Möter en för de som läser en känd person som vi sett arbeta som ordningsvakt lite varstans om dagarna. Första gången jag såg honom jobba på krogen, blev glad att se människan. Som för övrigt alltid har varit en trevlig och snäll människa i mina ögon.

Men även han hade fallit i gapet på hybrislejonet som rent utav slukar många ordningsvakter i Sundsvall med hull och hår.

Resultat: ett otrevligt möte, en dryg ordningsvakt.

Snälla, slå mig hårt i ansiktet om jag blir dryg när jag är polis. Det är en direkt order. - Se, det börjar redan.

I lördags träffade jag även en person, som är mer känd som "fikus" (jag är ganska säker på att det inte har något som helst göra men någon sexuell anspelan). Anywho. "Hej!" Sa jag. "Hej polisen! Ta inte mig när jag kör för fort" sa han, "Jadu, den har jag inte hört.." Sa jag på ett så ospydigt och bara lite lätt skämtsamt sätt jag kunde. Karln fullkomligt vräker in mig i väggen bakom. Han tar liksom sin arm och häver sig med hjälp av den, mot bröstET (inte brösten) på mig och mina axlar så jag flaxar (rim, det tänkte jag inte ens på) rakt in i väggen och tappar omedelbart balansen. Hade jag inte hunnit slita tag i hans arm så hade jag tvärramlat.

Han säger något i stil med: "Höhö, du är inte så tuff nu längre!"

Nej, det har jag liksom aldrig påstått. Och jag skulle förmodligen aldrig klara mig i närkamp med honom heller (på den tiden vi gick på högstadiet var han utan tvekan skolans starkaste, och är nog på tio-i-topp listan i Sundsvall). Vad tror han? Jag är en liten tjej, jag väger 60 kilo och kan omöjligt vräka omkull den där biten på sina 150 cm och 100+ kilo. Killen ser ut som ett kassaskåp.

Jag var bara chockad. Jag blir arg, såklart och säger efter honom: "Vad överkompeserar du för då?" Men, jag tror inte han förstod. Han har nog inte ett så brett vokabulär.

Det där gör mig så trött. Så trött.

Appropå trött så är det dags för mig att sova nu. Har längtat efter det hela dagen.

Therese and Sofie makes a hell of a team. :)

Sov nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Well hell yeah baby!
Kiss kiss, bang bang.