måndag 25 augusti 2008

17 år baby.

I sjutton år kommer jag att betala av mitt csn-lån (hittills) enligt deras handlingsplan. Det bli förmodligen några år till eftersom jag nu har gått hälften av min tid på högskolan, och har hälften kvar. Det vill säga....Hej 96.714:- i skuld PLUS de 96.714:- jag redan har.

Men vadå. Det är sånt som livet är till för: att betala skulder.

Orkar inte recensera helgens bravader. Jag bara tackar för en trevlig fredag med svettig dans och vattenfall och vin och kalas. We like. Lördagen var mest jobbig, men det bjuds på.

Idag har jag hunnit med en springrunda med doggen, så skönt. Rensa skallen lite. Nu har jag betalat alla räkningar, inte lika skönt men man måste. Annars blir det pisk minsann.

Kan inte säga hur mycket jag längtar till fredag nu, ska bli spännande och bra att flytta till Umeå, på riktigt. Ska bli trevligt att börja i skolan igen, även om det är påfrestande och jobbigt. Jag är lite ledsen att Stina och jag inte kommer att gå i samma klass längre. Men det kanske resulterar i att vi träffas mer på fritiden?

Dags att dammsuga sovrummet. Dags att ta tag i dagen.

((STORA KRAMAR TILL JENNY!))


Som Anders sa/Staffan skrev: Bättre liten och slapp än JÄVLIGT stor och häftig.

Inga kommentarer: