onsdag 9 juli 2008

Svunna tider.

Från min dammsamlande dagbok, återfunnen idag:

12/12-95
Hej!

Nu sitter jag vid datorn och spelar. Imorgon ska jag på badhuset jag kanske ska sitta bredvid Johannes! Om 12 dagar är det jul-afton.

Jag har en egen hemlig seriefigur. Han heter Harald Thuresson. Nu ska du få höra kapitel 1:
Harald vaknade av att han hade huvudet i ett skruv-städ, han va i smuglarnas rum. Dom hade gett Harald Thuresson sömn-tabbletter (jag hade även vid ett senare tillfälle kilat in ett till g i smugglarna, och rispat bort ett b från tabletter). Han lyckades fly från smugglarna.

Harald kikade in i smugglarnas kassa-skåp. Där låg nyckeln till slottet Godmorgonsol. Precis när han skulle ta den kände han en pistol i ryggen!

Harald förstod att detta inte kunde gå bra, men tur så kan Harald judo han gjorde nacksving på mannen med pistolen!

Missa inte kapitel 2!

Hej då gummi-tå.

Inga kommentarer: