måndag 28 juli 2008

Konkav baby.

"Det ser ut som om de försöker lura mig, de har gett mig en skev med konkava sidan åt fel håll.."

Är man konkav då man inte är komplex? Jag är inte en komplex person, inte heller en särskilt mörksinnad person. Även om det ligger en hel del saker som pyr och som vid enstaka tillfällen måste sippra fram i vrårna, genom ett enkelt och behövligt utbrott. Det har varit en hel del som inte riktigt är färdigbearbetat än: mormors hjärta, privatlivet, ekonomin, lägenhetsinnehavanden, oron för någon som gör dumma saker..

Men. Jag är som sagt inte så intensiv och behöver inte gå in i mig själv, jag behöver inte vara komplex. Jag behöver inte vara arg, ledsen. Och kommer ångesten ändå och gör sig så som ett hemfridsbrott (arbetsskada), så blir det inte mer. Jag har varken tid eller lust med den. Jag är ganska glad. En glad jävel. Därför är min blogg alldeles rosa.

Sitter på jobbet, 10 min till lunch. Idag blir det blandsallad.

Inga kommentarer: