torsdag 12 juni 2008

Mormor är som bamse - baby.

Alltså väldigt stark! :)

Har inte blivit mycket till internet sedan jag kom hem till Sundsvall. Alla vet ju vad det beror på, nästan alla iallafall. Mormor var ju som sagt väldigt dålig. Hennes hjärta var väldigt trasigt. Hon åkte upp till Umeå i helgen och opererade hjärtat i måndags. De skulle egentligen operera henne i söndags men det blev strul (nähe? sjukvården?) så operationen blec uppskjuten till måndag 07.30. Jag var så jävla rädd och nervös i söndags. Jag grät och tomtittade på tv hela dagen. Till råga på det fick jag ryggskott också. Bra kombo. I måndags vaknade jag klockan 07.19 och var orolig och ledsen till klockan 14.00. Då ringde mamma och berättade att mormor var färdigopererad men väldigt trött.

En sådan lättnad. Har aldrig varit med om bättre ögonblick någonsin. Jag fattar inte att man gnäller på något någonsin, men det kommer man tyvärr fortsätta med.

Mormor ligger fortfarande kvar i Umeå, på övervakningsavdelningen. Nu har hon lågt blodtryck istället för skyhögt som hon hade innan. Hon är också väldigt trött och sliten. Det förstår jag. Att operera hjärtat är kanske ingen barnlek om man är 77 år!

Jag har för övrigt börjat jobba ute i Timrå på polisstationen. De har alltså anförtrott mig med en nyckel till hela stället (som iofs inte är större än min studentlägenhet.....typ). Den ska jag inte tappa bort.

Det är ett jävligt soft jobb. Trevliga gubbar och tanter som jobbar där. Jag går på flextid också, vilket är jävligt nice! Jag ska minsann jobba asset av mig så jag får ta ut lediga dagar.

Ikväll ska Thomas ut med Bose (nej, inte Bosse). Bose bor i London i vanliga fall och kommer nu hit till Sverige för att gifta sig i sommar. Han stannar till i Sundsvall för att träffa Thomas och självklart ska de supa. Jag menar. Tragiskt. Men jag skulle förmodligen ha gjort samma sak. Tragiskt.

Igår tog Conny studenten. Hann inte med att gratta honom på skolan, men åkte till Holm på studentmottagningen. SÅ INÅT HÅLET GOD MAT! Margita hon är klurig när det gäller mat hon....Conny var full och glad. Jag var nykter, trött och glad. Staffan var lite småfull och trött. Kanske lite glad? Eftersom Conny förmodligen fick tretusen flaskor om halsen så köpte jag en ros som jag band fast en loka, två alvedon, en påse chips, en tuggummipåse och två samarin på/vid/med? Tänkte att det kommer uppskattas om inte på själva studentdagen, så kanske dagen efter?

Näe, studenten. Själv ska jag förneka att studenten firas ikväll. Jag ska kränga på mig mjukbyxor, handla nån slags mat på ica, krypa upp i soffan och bara vara bitter och vuxen ikväll. Är ju jobbdag imorrn.

Det jag har att trösta mig är att den känslan av tomhet som studentmänniskorna kommer att känna på måndag, den slår det mesta. Den vill jag aldrig uppleva mer.

2 kommentarer:

Carolinè sa...

håller tummarna för din mormor gumman

och jag ska sitta här i soffan och sympati titta på tv kram

Anonym sa...

Hoho!
Nu har jag äntligen en mobiltelefon igen!! WOO!! Du, appropå flextid så borde du klura ihop att få lite ledigt måndag den 23e för då kommer ju som du säkert vet vic upp och vi tänkte gå och luncha! Haka på!! Härligt med mormor, hon är en riktigt kämpe du! Själv va jag på studenten idag, med robin och lollo, lite oväntat =) Anna-Maria tog ju idag så då får man vara stöttande storasyster, hon va hes, jag minns hur det va, jösses vad hes jag va.. shit vad hon inte alls kommer kunna prata imorgon, det saknar jag inte! Kram!