tisdag 27 maj 2008

Tack baby.

Era söta kommentarer gör gott.

Dagens drama: brandlarmet gick på skolan och vår rektor Bertil Hammarberg kom in till oss, som bara trodde att det var någon dörr som tjöt (någon av 24 polisstudenter borde ju ha reagerat tycker man... bådar ju gott för framtidens beskyddare som man ska bli...). Han sa: "Ni kanske borde gå ut, brandlarmet går."

Två brandbilar kom när vi väl var samlade på gården. Hade ju gärna velat att det skulle hoppa ut tio baröverkroppade-skitiga-och-insmorda-med-babyolja-samt-bärandes-på-två-barn-de-räddat-ur-lågorna-brandmän.

Det var fem farbröder med hjälm som kunde konstatera att det var en dammsugarpåse som börjat ryka.

Dagens examination: KKS - Kommunikation och självskydd.

Moment: Transportgrepp, Balansbrytningar, nerläggningar, skuldergrepp (den klassiska man alltid ser på cops), skyddsvisitation, säker ingång, ledgrepp m.m. Det gick bra, det är faktiskt det enda ämnet vi har som jag känner mig duktig på.

Jag orkar inte förklara vad greppen innebär. Kan ju visa vid intresse.

Nä, nu ska jag lägga mig och inleda min insomningsfas. Kunde inte sova igår, tänkte och grinade och tänkte. Jävla helvete.

Man ska inte svära.

Inga kommentarer: