tisdag 13 maj 2008

Ny vecka baby.

Efter en mycket bra helg så har jag återigen återvänt till min håla till rum i Carlshem - Umeå.

Fredagen var sjukt trevlig med kubbspelande, öldrickande och lite försmak på vad sommaren har att erbjuda. På lördag hade vi familjegrill med lite bonusmänniskor, som också var helt tokigt trevligt. Efter grillning och Guitar Hero och vinpimpling gjorde jag och Johanna dansgolven glödande nere på stan. Det var nog kanske bara vinet som talade, men vi skulle lätt ha vunnit pris...om det skulle finnas nåt att vinna för kategorin: Bästa fylledansning.

Den 23:e Maj ska Thomas på ett inträdesprov till Strömbäcks folkhögskola - journalistutbildningen. Jag håller tummar, och ni ska jädrarimig också hålla tummar. Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det går hem. Om han nu kommer in blir nästa steg att säga upp min håla och leta efter en lägenhet...Vi tar ett steg i taget, och hoppas inte för mycket.

Jag ska också gratulera (igen) Klara och Alexander som förlovade sig i pingst. Ett extragrattis till Klara som också ska iväg på inträdesprov: till arkitektutbildningen. Det händer mycket nu!

Dags att gå till skolan.

Inga kommentarer: