tisdag 22 april 2008

Visitation baby.

Idag har vi haft vår psykologi-grupp-session för veckan. Det är så otroligt trist, och ger mig inte något av vett egentligen. Jag är bara där och finns på de lektionerna, säger några kloka ord och går. Räcker gott och väl anser jag.

Jag och Stina var oerhört opeppade var för sig inför vår självskyddslektion. Något som uppmuntrade mig var att det faktiskt blev mycket bättre än vad jag väntat. Vi fick börja göra lite mer grejer än att bara nöta på det vi hittills lärt oss. I grupper om tre fick de glada studenterna balansbryta ner varandra (två på en), säkra den som vi bröt ner på marken med skuldergrepp, samt visitera den som skulle figurera som bråkig. Det blir ganska kul när man börjar bli bra på det där med polisgrepp.

Våra två vansinniga lärare sprang omkring bland grupperna och spelade berusade farbröder med ölflaskor och knivar i vardera näve. Läxan av detta skulle vara att man måste hålla koll på omgivningen också och inte bara på den man omhändertar. Vilket låter ganska logiskt.

De nya klassindelningarna är sisådär. Efter varje termin byter nämligen alla studenter klasser och man blandar inom terminerna hej vilt. Jag har hamnat i en ganska bra klass tror jag. Alla utom Stina (det var ju grymt tråkigt iofs) och Kristoffer från min grupp hamnade i samma klass. Dessutom är två från min klass i min nya studiegrupp, vilket är betryggande. MEN: Vi är tre tjejer i min nya studiegrupp, varav de andra två kommer från samma klass. Känns lite som att jag kommer att få en lite tuff start att komma in som ensam tjej och försöka banda med dem. Får väl hålla mig till karlarna. De är ganska trevliga när allt kommer omkring.

Nu ska jag äta bullar och läsa juridik. Tenta imorrn.

Inga kommentarer: