lördag 8 mars 2008

Slö(r)dag.

Har precis avslutat förtäringen av en normalgod Hawaii. Innan dess har jag varit på IKSU och tränat livräddning. Jag förbättrade min tid med en och en halv minut. Det är bra. Jag gör det på 6,30 nu. Tror att jag kanske klarar det ännu lite bättre om jag inte vore sleten från en kväll på stan som blev relativt sen.

Livräddningen går ut på detta:
- Simma bröstsim 2x25 meter
- Dyka ner på 2 m och hämta upp en docka
- Visa upp dockan, ta tag i en person på korrekt livräddarvis
- Bogsera personen en längd (25 m)
- Ta en livboj, simma med den till halva bassängen
- Hämta en ny person på rätt livräddarvis och bogsera med livboj bassängen ut
- Simma en längd + en halv längd
- Dyka ner till botten där en karbinhake sitter fast på en låda, lossa den och sätta fast den på en annan låda
- Ta med en person från mitten och bogsera denne till bassängens slut
- Klättra upp för bassängkanten (som är en förhöjd kant på 70 cm) samtidigt som man inte får släppa personen man räddats ena hand.
- Dra upp personen över kanten
..SLUT..

Efter det är man ganska slut. Då är man värd att bubbla lite i bubbelpoolen. Det var vi idag på träningen. Vi satt i bubblet ett bra tag och pratade om väder och vasaloppet och småbarn och polisbilar.

Har hittat Umes motsvarighet till Skeppan/Irish/Marleys. Gratis inträde, lite skum inredning. Bara gammal rock och punk i högtalarna. Billig öl. Om man vill. Det fanns en himlans massa ölsorter. En riktig skön pub. Thomas kommer att förälska sig i stället.

Innan dess var vi ett gäng som käkade indiskt och hade trevligt i allmänhet. Kändes jävligt vuxet. Man kanske måste bli vuxen nu? Nej, hemska tanke! :) Det är skönt att hänga med folk som är närmare trettio och som faktiskt är barnsligare än en själv. Då kan man kosta på sig lite barnslighet och härj!

Jag och Stina tog oss till Ica Maxi. Jag köpte clementiner, mjölk, fanta, ostkrogar och kexchoklad. Det blir en lugn hemmakväll för mig. Behöver det verkligen.

Inga kommentarer: