tisdag 22 januari 2008

Mörkt.

Det är mörkt ute: när jag åker till skolan, och när jag kommer hem från skolan.

Är lite låg nu, känner mig ensam. Lite utanför på nåt sätt. Alla känner liksom nån häruppe. Några har med sig sina respektive och många har kompisar som redan går i skola eller bor här. Jag känner mig. Min närmaste kontakt med bekantskapsvärlden är att rektorn och pappa var lumparkompisar för 40 år sedan. Så då kan ju han och jag gå och klubba till helgen då..

Äh, det löser sig nog. På lördag ska vi har inspark: äckelnollning på dagen men som kompensation för det så finmiddag på kvällen. Vi ska umgås från 09.00 till 04.00...så då ska man väl hinna tröttna på varandra till och med.

Idag skulle vi prata om oss själva med klassen för första gången. Vi har bara träffats alla 144 st men nu träffades vi i vår klass på 24 st. Klass D. En tjej berättade att hon kunde svälja sin egen tunga. Det blev en ganska konstig stämning efter det.

Nu borde jag vara på IKSU och träna, som alla andra duktiga poliser. Men jag måste hem först och eftersom jag inte hittar att gå hem än (man måste gå igenom skogen, och där vågar jag inte gå vilse i vintervärtan) måste jag ta bussen. Och bussen väntade jag på i 40 minuter så jag hann ju bli ganska underkyld.....SÅÅÅ...nu sitter jag här och fryser och längtar hem bara.

Får träna två gånger imorrn kanske.

Inga kommentarer: