söndag 22 mars 2009

En sån söndag. Sådär.

Här sitter jag och är i total eufori. Idag har jag och Thomas totalstädat hela lägenheten. Skurat, dammsugit, sorterat, rensat, dammat lister, diskat ljuslyktor...I LOVE IT!

Just nu ligger Thomas och halvsnarkar på soffan, och jag sitter och kikar ut genom köksfönstret genom ett stycke nyputsad ljuslykta. All shiny and sparkeling. Och fruktskålen är nypåfylld med precis balanserad mängd frukt så att det ser så där tjusigt ut som det ska göra. Jag brukar inte gilla söndagar, men den här är en klart undantag.

Imorgon är det dock måndag igen. Pang. Måndag. Poff. Helgen är slut. Som det alltid är. I och för sig måste tiden gå undan så att det blir vår och sommar snart. Som jag längtar till den där första veckan i juni då jag får packa ihop och komma hem över sommaren. Tre månader hemma. Tänk så skönt och så bra. Längtar skiten ur mig!

På onsdag åker Thomas och hans klass iväg på journalistresa till Uppsala och Stockholm. Kul för dem. Jag stannar hemma och hoppas att Sandra kommer att göra mig sällskap torsdag-söndag. Hoppas hoppas hoppas verkligen det! Vore ju hur mysigt som helst. Hon behöver tas om hand lite. Komma hemifrån. Hamna i Umeå och bli ompysslad. Och se hur jag bor.

Det är dags för mig att göra något annat.

Inga kommentarer: