torsdag 10 april 2008

Jo, nu kom det!

Det är ju fruktansvärt. Engla-situiationen. Kollade på Efterlyst nyss.

Det är något konstigt som lurar, verkligen. Att hon bara försvann sådär snabbt. Den 42-åring som anhållits är på sannolika skäl misstänkt för att ha med bortförandet att göra. Vart sjutton är hon? Man önskar ju bara att han bryter ihop i förhör och avslöjar att han har henne i någon stuga någonstans. Och att han inte rört henne. Jag blir så fruktansvärt arg på människor som kan göra såhär. De ska inte få se ljus mera. De förtjänar fängelse på livstid. Och då ska livstid vara livstid och inte några tiotals år hit eller dit.

Det är sådant som övertygar mig om att jag ska bli polis. Helt klart. Jag vill så gärna hjälpa till.

Jag hoppas för allt i mitt liv att de lyckas hitta henne, och att det inte har hänt henne något allvarligt. Stackars familj, stackars lilla flicka.

Inga kommentarer: